NEMULȚUMIRILE
CONSUMATORILOR DE PRODUSE ȘI SERVICII
1. RECLAMAȚIILE CONSUMATORILOR DE PRODUSE ȘI SERVICII
Dacă aveți o problemă și nu știți
cum să o rezolvați, ANPC vă poate sprijini în soluționarea acesteia, dacă este
vorba de un caz reglementat de legislatia privind protecția consumatorilor.
Ø Ce este o reclamaţie/sesizare? „Prin petiţie se înţelege cererea,
reclamaţia, sesizarea sau propunerea formulată în scris ori prin poştă
electronică, pe care un cetăţean sau o organizaţie legal constituită o poate
adresa autorităţilor şi instituţiilor publice centrale şi locale, serviciilor
publice descentralizate ale ministerelor şi ale celorlalte organe centrale,
companiilor şi societăţilor naţionale, societăţilor comerciale de interes
judeţean sau local, precum şi regiilor autonome, denumite în continuare
autorităţi şi instituţii publice”, conform art. 2 din O.G. nr. 27/2002 privind
reglementarea activităţii de soluţionare a petiţiilor.
Ø Cine poate depune o reclamaţie la ANPC?
„Consumatorul
– orice persoană fizică sau grup de persoane fizice constituite în asociaţii,
care acţionează în scopuri din afara activităţii sale comerciale, industriale
sau de producţie, artizanale ori liberale ”, conform art. 2, pct. 2 din O.G.
nr. 21/1992 privind protecţia consumatorilor, republicată.
Reclamaţiile şi sesizările adresate
ANPC pot fi depuse doar de către consumatori persoane fizice. Divergenţele
între operatorii economici nu intră în sfera de competenţă a A.N.P.C.
„Petiţiile anonime sau cele în care
nu sunt trecute datele de identificare a petiţionarului nu se iau în
considerare şi se clasează”, conform art. 7 din O.G. nr. 27/2002.
Ø Cum depuneţi o reclamaţie?
Se apelează la această modalitate
numai după ce consumatorul a încercat să rezolve amiabil problema cu operatorul
economic care a comercializat produsul sau a prestat serviciul. În situaţia în
care nu se ajunge la o înţelegere cu vânzătorul sau cu administratorul
unităţii, atunci consumatorul are dreptul să depună o reclamaţie la
Comisariatul Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor.
Primirea reclamaţiilor de la
consumatori se face la sediile Comisariatelor Judeţene pentru Protecţia
Consumatorilor sau la Comisariatul pentru Protecţia Consumatorilor al
Municipiului Bucureşti, în funcție de raza teritorială în care își desfășoară
activitatea operatorul economic reclamat.
Conform prevederilor legale,
reclamaţiile şi sesizările se fac în format scris sau în format electronic sau se
depun personal. Pentru a depune o reclamaţie în format electronic
trebuie să completaţi FORMULARUL DE SESIZARE ONLINE.
Reclamaţia sau sesizarea se face în nume
personal și se rezolvă în termenul legal (conform prevederilor O.G. nr.
27/2002), cu condiția ca aceasta să fie însoţită de toate documentele
probatorii, respectiv factura fiscală, bon fiscal sau chitanţa,
contract, certificat de garanţie sau alte documente, după caz.
Pentru ca
reclamaţiile să poată fi instrumentate de către comisarii din cadrul
Comisariatelor Judeţene, trebuie să îndeplineasca condiţiile prezentate mai
sus. În caz contrar acestea se clasează din lipsa de informaţii.
Comisariatul Judeţean pentru Protecţia
Consumatorilor Bacău
Adresa: Bacău, str. Erou Nechita nr. 2, cod
600011
Tel.: 0234/511.273/Fax: 0234/511.273/Email:
reclamatii.bacau@anpc.ro
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu